Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αθήνα – Μώλο-Λαμία-Αθήνα με τον Προαστιακό κάθε μία ώρα;

Λαμία – Αθήνα – Λαμία με τον Προαστιακό κάθε μία ώρα; Γιατί όχι!



Eυκαιρίες ανάπτυξης του σιδηροδρόμου με επέκταση του Προαστιακού μετά την επιτυχία που έχει η γραμμή στην Πάτρα αναζητεί η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Η Λαμία απέχει σχεδόν τα ίδια χιλιόμετρα και θα ήταν μια καλή ιδέα από το 2017 που θα λειτουργήσει η διπλή σιδηροδρομική γραμμή να επεκταθεί ο προαστιακός και στη Λαμία!
Ήδη ο προαστιακός φτάνει στη Θήβα και Χαλκίδα και σχεδιάζεται σύντομα να επεκταθεί μέχρι και τη Λιβαδειά! Το 2017 θα μπει σε τροχιά η διπλή ηλεκτροκίνιτη σιδηροδρομική γραμμή που θα φέρει την Αθήνα πιο κοντά στη Λαμία! Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις σε 90 λεπτά με intercity θα φτάνει κάποιος από το σταθμό Λαρίσης στο Λιανοκλάδι! Γιατί λοιπόν να μην γίνει υπό προγραμματισμό προαστιακού;
Θήβα, Λιβαδειά, Αμφίκλεια, Μώλο (Καμένα Βούρλα), Λιανοκλάδι!!! Φοιτητές, εργαζόμενοι, έμποροι θα πηγαινοέρχονται καθημερινά από τα σπίτια τους στην πρωτεύουσα!
Επεκτάσεις Προαστιακού στην Πελοπόννησο!
Ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής του ΟΣΕ Θάνος Βούρδας είχε επαφές σε Πάτρα και Πύργο, καθώς εξετάζει τη σιδηροδρομική σύνδεση τεσσάρων λιμανιών κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα), πιθανώς με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με κέντρο την Ολυμπία, η οποία θα αποτελεί πόλο έλξης επενδύσεων με βάση τον τουρισμό.
Παρουσιάζοντας στον Πύργο μελέτη για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, ο κ. Βούρδας ανέφερε ότι η προτεινόμενη γραμμή μπορεί να εξυπηρετήσει τις ήδη υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Ηλεία και Μεσσηνία. Ακόμη, μπορεί να εξυπηρετηθεί το εμπορευματικό φορτίο από τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας.
Επίσης, όπως ειπώθηκε, ο προαστιακός χαρακτήρας γραμμής, θα εξασφαλίσει την οικονομική μετακίνηση πολιτών από Πάτρα προς Πύργο, Αρχαία Ολυμπία, Κατάκολο, Κυπαρισσία και Καλαμάτα.
Ακόμη, στη μελέτη υπάρχει προοπτική σύνδεσης του τρένου με τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας και το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου, στην Αχαΐα.
Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης, το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με Κατάκολο, έχει συνολικό μήκος 131 χιλιόμετρα και έχει μελετηθεί η μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους.
Το τμήμα Αλφειός – Κυπαρισσία – Καλαμάτα έχει συνολικό μήκος 118 χιλιόμετρα, ενώ και σε αυτή την περίπτωση έχει μελετηθεί η μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους. Ως προς τους χρόνους των διαδρομών, το δρομολόγιο Πάτρα-Πύργος θα διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα, το δρομολόγιο Πάτρα-Αρχαία Ολυμπία περίπου δύο ώρες και το δρομολόγιο Πύργος-Καλαμάτα περίπου μία ώρα και 45 λεπτά. Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση και συγκεκριμένα από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, περιόδου 2007-2013 (2015), συνολικού κόστους 5,99 εκατ. ευρώ.
Πάντως, αν και έως το 2017 θα έχει αποκτήσει ηλεκτροκίνηση ολόκληρη η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση του τμήματος Αθήνα-Πάτρα θα απαιτήσει μεγαλύτερο χρόνο, καθώς, με βάση τις σημερινές εκτιμήσεις προγραμματίζεται για το 2020.
mag24.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανακαλύψτε 21 παραλίες στο Νομό Φθιώτιδας (Εικόνες & Χάρτες)

Απο που πήρε το ονομά της η λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων.Ποιά η σχέση της με την πλούσια κωμόπολη των Βουρλών της Μικράς Ασίας που κάηκε απο τους Τούρκους

Το "παπούτσι της νύφης",Ήθη και έθιμα του γάμου στο Μώλο.(video)